2014. január 8., szerda

Üvegbe zárt emlékek - Készítsünk Memory Jar-t!

Nincs is annál jobb, amikor az ember Szilveszter éjszakáján nosztalgikusan pillanthat vissza az eltelt évére, kicsit összegezheti magában az átélt élményeket, számadást készíthet, hogy mit tett jól, és mit nem, hogy mi tette boldoggá és mi nem, hogy mit rontott el, és mikor hozott jó döntéseket. Ez az összegzés nem csak szimpla nosztalgikus hangulatot jelent, hiszen rengeteg mindent tanulhatunk az elmúlt események újragondolásával.

Így január elején egy olyan DIY ötlettel érkezek, amit már biztosan sok helyen láttatok. Idén én is elkészítettem az én "Memory Jar"-omat, vagyis a kis üvegecskét, amibe bezárhatom a kis színes cetlikre felírt emlékeimet. Idén megfogadtam, hogy a gondolat teremtő erejére hagyatkozva csak a kellemes emlékeket fogom feljegyezni. Ezek lehetnek bármilyen kis apróságnak tűnő gesztusok is akár, pl. egy finom reggeli, amit együtt fogyasztott el a család, vagy egy új körömlakk, amivel meglepett valaki. :)

A Memory Jar elkészítése pofon egyszerű - vagy ha nem akarsz vesződni vele, akkor egyszerűen fogj egy üveget és dobáld bele a kis papírfecniket, amire a kedvenc emlékeidet firkantottad fel.
Én megszállott vintage rajongóként egy csipkés hatású üveget készítettem. Nézzük, hogy mire volt szükségem hozzá:
Üres üveg
Anyag, amivel beborítom (én egy régi horgolt terítőt áldoztam fel, így megmenekült a kukától, és új életet nyerhet :) )
Kötöző anyag: gumi, vagy szalagok
Ragasztó (ha van ragasztópisztolyod, akkor azzal dolgozz, hiszen a forró ragasztóval sokkal tartósabb hatást tudunk elérni!)
Színes papírok, tollak az emlékek lejegyzéséhez

1. Első lépésként az üveg szájához erősítettem egy gumi segítségével a méretre vágott csipkét.

2. Majd a csipke két szélének találkozásánál összeragasztottam az anyagot, az üveg alján is egy gyors ragasztás, az üveg szájára pedig díszítő szalag került, és lényegében készen is vagyunk.

Már csak arra vár, hogy megtöltsük szép emlékekkel! :)
Remélem nektek is tetszett ez a bejegyzés, és elkészítitek ti is a ti kis emlék tárolótokat. Jaj, és kinyitni a cetliket nyilván csak az év utolsó esetéjén ér. Izgalmas lesz visszaolvasni, mi történt az évben. :)

Ti készítetek idén memory jar-t? Ha igen milyet? Van valami újévi kívánságotok, amit szeretnétek, hogy teljesüljön idén?

Nina


2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a poszt.:)) x
    Bianka
    http://ruhamania.blogspot.hu/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jajj, köszönöm, aranyos vagy! :)
      Nézz be máskor is, ha gondolod, sok hasonló jellegű DIY posztot tervezek még. :)

      Törlés